lördag 15 januari 2011

Dag 10

Dag 10 (2011-01-15):

 06:30- kycklingsoppa
 12:30- grönsakssoppa
 18:30- svampsoppa
Totala intag: 477 kcal.

 Idag gjorde jag allt rätt! Jag drack 4,2 liter vatten plus 2 te! Kändes lite jobbigt på kvällen när jag såg festplockmat på tv:n och blev sugen! Det var inte så att jag var hungrig, men jag hade lust att äta något annat än det lilla jag äter varje dag. Försökte att hitta på andra bloggar hur det hade gått med viktminskning med andra som också går på ren kur och hittade inte så jätte mycket precis, men det verkar som att några hade gått ner mellan 4-6 kg på första veckan, men sedan kan det hända att man endast går ner 1kg per vecka trots ren kur? Jag hoppas verkligen att jag får bättre resultat än så, tycker inte att 1 kg per vecka är värd en ren kur. Det innebär inte ens bara att äta så lite, det innebär även att sociala livet blir lidandes! Hur kan man går till fester man är bjuden på och inte äta/dricka? Hur kan jag bjuda folk hem till mig och inte bjuda de på något, eller ifall jag bjuder, ska jag behöva stå där o titta på!? Och fika på stan med tjejkompisar? Åhhhhh!! Jag hoppas på bättre resultat för att hålla motivationen på toppen!

4 kommentarer:

  1. du vill gå ner 20 kg till midsommar? :)

    isåfall behöver jag en kommentar av dig senast imorgon vid 14 tiden, såhär:
    ditt namn (dagen du senast vägde dig) din viktförändring sedan årets början

    :)

    SvaraRadera
  2. Hur tycker du det går på kvällarna, är det svårt?

    Jag är ingen "frukostmänniska" så jag försökte alltid "skjuta" på mina måltider, så jag åt kl 10,15-17 och sedan hade jag en shake kvar till kvällen.

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. JD: jag har skrivit en kommentar enligt rekommendationen! ;)

    Jenny: Jag klarar mig bra, så länge jag tar 1 glas vatten/timme (3 dl). Ibland tar jag lite mer vid behov. Vattnet håller hungerkänslan borta! När jag missar att dricka känner jag direkt hungerkänslan spöka! Kram

    SvaraRadera