fredag 14 januari 2011

Dag 9

Dag 9 (2011-01-14):

 06:45- kycklingsoppa
 11:20- grönsakssoppa
 15:30- thaisoppa (allevo)
 19:15- svampsoppa
totala intag: 577 kcal

Från och med idag, kommer jag att väga mig en gång i veckan, så nästa gång blir på torsdag (20/01). Jag följer råd om att man bli mer motiverad på så sätt, med tanke på att i vissa dagar man kanske inte alls går ner eller till och med går upp, beroende på hur kroppen samla på sig vatten ibland. Känns tråkigt med klokt! ;)

 Idag blev det lite problematiskt för mig! För att börja med, höll jag på med en hemtenta halva natten, gick upp kl 6 för att fortsätta med den. Hade skola kl 12:15 så det blev så att jag fick äta soppan tidigare än planerat, sov för lite... efter skolan kom jag hem väldigt trött och hungrig, så jag syndade genom att ta en extra soppa på 100 kcal! Men sen tog jag den soppan som jag skulle hade tagit kl 19:15 som vanligt.
 Jag drack för lite idag! Men, det finns hopp! Det är inte så att jag har gått och ätit en pizza eller så! ;) Det är bara att fortsätta! Det känns på kläderna att jag har gått ner i vikt. :D

2 kommentarer:

  1. Så där ja - duktig flicka ! *hehe*
    Har du hittat någon favoritsmak än? Jag kan bara dricka kakaon, så det var den jag levde på under hela tiden (och än idag). Det roliga är att jag har aldrig varit någon choklad-fantast, men nu, efter alla dessa shakes så har jag ett visst "choklad-sug" :)
    Hoppas du får en trevlig fredagseftermiddag/kväll
    kramen

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Jag hade helt och hållet slutat med att dricka/äta sött. Ingen socker och inget sötningsmedel heller. Jag håll det jättebra i 4 månader. I mitten på november kom min man hem med en flaska glögg till mig utan tillsatt socker...

    Jag älskar glögg, men den innehåll sötningsmedel och den fick mig att få sockersuget tillbaka och till slut åt jag till och med tårtor på jul/nyårs helg. (gick upp ca 5-6kg)

    Så nu vill jag fortsätta som förr och hålla med till de salta soppor och grönsakssoppa är min favorit smak.

    Tack för inlägget och stödet! Det uppskattas!! :D

    SvaraRadera