torsdag 20 januari 2011

Dag 15 - Dags att väga sig!

Dag 15 (2011-01-20):

08:15- thaisoppa


Idag vägde jag mig och efter 2 veckor med cambrigde kur gick jag ner 4,9kg. Första vecka såg lovande ut när jag gick ner 4,1 kg! Däremot -0,8 kg på andra vecka var INTE imponerande, och jag lovar att det inte beror på det jag åt igår, för att igår morgon vägde jag mig och det stod på -0,7 kg på hela den här vecka med REN KUR!!! Jag tycker inte att det var värt för fem öre!

 Att gå på ren kur för mig innebar att:
*avstår från att gå på gym, på grund att jag helt enkelt inte hade kraft,
*avstår från att träffa vänner, hur kan man träffa vänner som man brukar göra, om kan inte ens kaffe kan dricka (jag vägrar dricka kaffe utan mjölk) och när jag känner mig så kraftlös.
*dåligt andedräkt
 * svårighet till koncentration med plugget

Som sagt första veckan var jag hemma och det gjorde inget med konsekvenserna av ren kuren, speciellt, när jag hade ändå gått ner 4,1 kg på en vecka, men inte nu längre! Inte värt för 0,8 kg! Nu tänker jag börja med att äta mat (mindre mängder enligt tallriksmodellen) och främst av allt, motionera! :)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det kan vara så att din kropp behöver äta lite för att gå ner mer. Jag har haft kunder som det blivit precis som för dig för, och då har de ätit 3 ck-mål + en tallriksmodell och det har satt fart på viktminskningen. Ren kur är inte optimalt för alla människor, men det är en bra "start- skjuts".
    Jag hade en kund i måndags som var sååå missnöjd med att hon gått ner så lite första veckan, MEN: Hon hade minskat SEX CENTIMETER i midjan, så jag sa åt henne att glömma vågen och ta fram måttbandet istället då hon vill mäta sina framgångar. Är ju ett helt otroligt resultat att minska så mycket i omfång.

    Fortsätt kämpa - du har ju kommit en bra bit på väg, även om den andra veckan inte gav det resultat som du ville ha.

    kram kram

    SvaraRadera
  2. 4,1 på en vecka?? det är ju jätte mkt! :)

    SvaraRadera